1a actuació a les comarques gironines
Quatre micròfons, una pedalera de loops i molta aigua. Damunt de l’escenari, aquests són els principals aliats de Jorge Ramírez-Escudero, un artista que, després de passar per diversos grups com a bateria i pianista, decideix dedicar-se plenament a la música a cappella sota el nom d’Hyperpotamus.
En directe, el seu projecte musical s’inicia en el silenci i es va creant a través de capes de veus enregistrades al moment, tot aconseguint petites orquestracions vocals de butxaca. Sense complexos a l’hora de mesclar arranjaments africans amb beatboxing, amb cors “quasi-eclesiàstics” o amb contrapunt clàssic, assegura que en els seus directes les cares del públic comencen amb incredulitat, passen per un estat total d’incomprensió i acaben amb la felicitat més infantil. |
Sense més promoció que el boca-orella, Hyperpotamus debuta amb l’àlbum Largo Bailón (autoeditat, 2009), una deliciosa creació en què l’únic instrument que utilitza és la seva pròpia veu i que el situa com una de les propostes més interessants del panorama musical madrileny. Un treball que ja ha passejat pel festival South by Southwest (Austin, EUA) d’aquest any i que té previst portar a Bratislava, Los Angeles i Califòrnia, passant abans pel Festival de la Veu de Banyoles, on garanteix un directe vibrant, amb balls espasmòdics inclosos.
Jorge Ramírez-Escudero, veu i pedalera |